Onsdag, Torsdag.

Igår efter min mattelektion så droppade det fortfarande från taket. Men av regnmolnen syntes knappt ett spår så det blev några fruktansvärt heta timmar vid poolen. Fick även erfara på träningen efter det att det var ganska så varmt. Någonstans runt 33 tydligen. Och det kändes. Snabbhet, löpskolning och på det även intervaller var ganska så slitsamt. Men det var sista träningen med laget så självklart så var det plåga sig själv som gällde (som alltid, självklart!).
När jag kom tillbaka blev det ganska så blodigt då ena av mina gigantiska blodblåsor hade spruckit. Huva.
Annars var det bara en lugn och skön kväll igår.

Torsdagen inleddes med engelska och efter det environmental studies. När jag var klar för dagen klockan 12 var det klarblå himmel, och självklart kunde jag inte låta bli att tillbringa några timmar vid poolen.
På eftermiddagen var det möte med laget. Fick skriva upp oss för individuella samtal med både coach och vår athletic trainor. Sen fick vi också schemat för helgens jobb. Vi ska döma en barn-/ungdomsturnering som spelas här på skolan. Jag har tydligen mest fått i uppgift att döma småtjejer så det ska nog inte bli så farligt. Även om man känner sig lite ringrostig när det kommer till domarrollen.

Efter mötet blev det lite middag innan det var dags för en föreläsning. Kvinnan som föreläste ikväll är en nunna vid namn Helen Prejean. Hon har sedan 1981 arbetat med män som har varit dömda till dödsstraff, och hon skrev även en bok som heter Dead man walking som just handlar om en man som hon försökte få friad från dödstraff men som ändå avrättades fast han var oskyldig. Boken har även blivit en prisbelönt film som har fått flera fina utmärkelser.
Det var en otroligt intressant föreläsning för hon var grym på att prata. Dessutom tycker jag att det är riktigt kul att lyssna på när folk pratar nu när man hänger med på vad dom säger. Haha. Och sedan hade hon väldigt bra åsikter i många avseenden.

Imorgon förmiddag har jag matte. Sedan ska jag och en cheerleader vid namn Brittany (hahaha) arbeta med vårt grupparbete i environmental studies. Sedan ska jag hinna med att prata med mamma och Oscar också har jag tänkt, innan jag ska till gymet. För klockan sex måste vi gå på baseboll-match. Är tydligen någon form av event som vi måste närvara vid. Annars får det väl helt enkelt bli gymet efteråt.

Nu ska jag sova.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0