Ny vecka.

Förra veckan avslutades igår med en heldag ute på fotbollsplanen. Mellan halv elva och hav sex lyckades jag med att skaffa mig en fin bondbränna och bygga på blåsorna ytterligare. Dömde 4 matcher. 3 av matcherna var mellan lag där spelarna var 8-9 år. Inte så komplicerat alltså. Men jag blev verkligen imponerad. Överstegsfinterna flödade! Kanske inte så konstigt att många var så duktiga då många föräldrar och tränare verkar vara mindre vettiga. Det var ett sjukt gapande på småflickorna så fort dom slog en felpassning. Och det var många hårda ord.
Den sista matchen jag dömde var flickor 13-14 år. Och där var det helt annorlunda. I stort sett ingen var bra men inte heller så var det så mycket gapande. Kanske har dom duktigaste spelarna som har fått utstå allt skäll redan slutat?

Efter att jag hade jobbat klart var jag helt slut så det fick bli en power walk till Publix och tillbaka. Kom hem med keso, solrosfrön och massor av frukt. Tog tag i tvätten också och efter det blev det sängen.

Imorse hade jag matte. Efter det pratade jag med mamma. Har suttit och planerat min sommar lite. Förhoppningsvis så blir jag ganska många veckor på posten. Det flödar inte av jobb just nu om man säger så, så man får vara glad för att man överhuvudtaget har något alls att göra.

På eftermiddagen blev det 15,3 km på löpbandet. Kunde ha fortsatt ännu längre - kanske dags att satsa på en halvmara snart? Men klockan sex började min kvällslektion. Och nu sitter jag här. Över tre timmar gjorde, inte ens en timme kvar. Men jag har fått en hel del gjort i alla fall. Har skrivit ett personligt brev, en tre sidors uppsats till min engelskaklass, och färdigställt lite småsaker som ska vara klara den här veckan.

Imorgon ska jag till Fort Lauderdale beach och träffa storebror, Maria och Meja. Ska bli superkul!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0